Podrobný popis obsahu vybraných předpisů k eGovernmentu
Přehled co najdete v jakém EG zákoně ve formě jednoduchých a přehledných odrážek, průběžně aktualizováno
Aktualizováno 30.6.2024 podle aktuálních zákonů
Níže je přehledně uvedeno, co přesně obsahují které zákony jež jsou klíčové pro digitalizaci a eGovernment:
OBSAH DOKUMENTU
- Popisy klíčových EG zákonů
- Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy
- Zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech
- Zákon č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby
- Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
- Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě
- Zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
- Zákon č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci
- Zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zákon č. 222/2016 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv
Popisy klíčových EG zákonů
Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy
-
V oblasti informačních systémů
-
Definuje některé pojmy z oblasti eGovernmentu a informačních systémů
-
Stanovuje rámec pro celou oblast ISVS
-
Definuje, co je informační systém a co je ISVS
-
Definuje základní role spojené se správou ISVS
-
Správce informačního systému
-
Provozovatel informačního systému
-
Uživatel informačního systému
-
-
Definuje speciální typy informačních systémů a povinnosti správců pro
-
Elektronické systémy spisové služby
-
Systémy pro personalistiku a oděňování
-
Ekonomické systémy a účetnictví
-
E-mailové systémy a platformy
-
-
Definuje kategorii Určený informační systém a některá jeho specifika
-
Stanovuje povinnosti správcům určených informačních systémů
-
Požádat o stanovisko Odbor hlavního architekta v záměru projektu a v realizaci projektu ICT
-
Požádat o stanovisko Odbor hlavního architekta před realizací projektů určených IS
-
Požádat o stanovisko Odbor hlavního architekta před zahájením poskytování či změně služby určeného IS (kolaudace)
- Realizovat dlouhodobé řízení ICT
-
Zpracovat a aktualizovat dokumentaci ISVS
- Realizovat provoz a rozvoj ISVS a informačních činností výhradně se souhlasným stanoviskem OHA
- Realizovat rozvoj či pořízení informačních systémů v souladu s IKČR
-
-
Zakazuje realizovat rozvoj či pořízení určených informačních systémů a nebo uvedení do provozu bez souhlasného stanoviska OHA
-
stanovuje, že porušení povinností podle zákona o ISVS je porušením rozpočtové kázně (se všemi důsledky)
-
Stanovuje povinnost využívat pro vazby a propojování výhradně referenční rozhraní
-
Stanovuje povinnost provozovat a služby z ISVS poskytovat výhradně
prostřednictvím Centrálního místa služeb
-
-
V oblasti cloud computingu
-
Stanovuje základní povinnosti k využívání cloudu ve veřejné správě
-
Definuje jako cloud
-
Státní cloud ve státních datových centrech
-
Komerční cloud poskytováním služeb cloudu splňujícím standardy
-
-
Definuje Katalog Cloud computingu, který se skládá z
-
Katalogu nabídek cloudových služeb, který zavádí jako povinně využívaný dynamický nákupní systém pro cloud
-
Katalogu poptávky cloudových služeb
-
Katalogu využívání cloudových služeb veřejnou správou
-
Katalogu poskytovatelů cloudových služeb
-
-
Stanovuje povinnost poptávat a nabízet výhradně služby uvedené v katalogu
-
Stanovuje povinnost oznámit využívání cloudu do Katalogu využívání cloud computingu
-
Stanovuje postupy pro registraci poskytovatelů a cloudových služeb a pro zápisy do katalogů
-
-
V oblasti řízení ICT
-
Zakotvuje jako závazné a povinné strategické dokumenty
-
Informační koncepci České republiky
-
Informační koncepci orgánu veřejné správy, jež musí být v souladu s IKČR
-
-
Stanovuje zejména vládě, Radě vlády pro informační společnost a Digitální a informační agentuře povinnosti související s IK a se znalostmi k informačním systémům
-
Stanovuje orgánům veřejné správy zpracovávat, aktualizovat, udržovat, provádět a vyhodnocovat jejich Informační koncepci
-
Stanovuje orgánům veřejné správy mít svoje koncepce a systémy v souladu s IKČR. Stanovuje správcům informačních systémů zpracovávat a udržovat provozní dokumentaci
-
-
Dále zákon
-
Definuje Portál veřejné správy, udává jeho cíl a služby a stanovuje některé související povinnosti
-
Stanovuje povinnosti správcům informačních systémů vůči subjektům, jako třeba přístup k údajům vedeným o nich a nebo výpisy údajů
-
Definuje využívání zaručené elektronické identifikace v rámci portálů a v rámci poskytování služeb
- Stanovuje, že zaručená elektronická identifikace správně využitá při službách informačních systémů nahrazuje podpis a je jednou z forem vlastnoručního podpisu
-
stanovuje povinnosti přístupu subjektu k datům a výpisům z jeho ISVS
-
Definuje Centrální místo služeb jako infrastrukturu KIVS a stanovuje povinnosti využívat CMS správcům ISVS
-
Stanovuje povinnosti související s přístupem k údajům v informačních systémech a s jejich výpisy
- Dává subjektům, jež mají elektronickou identifikaci, práva k přístupům, k údajům a výpisům z informačních systémů
-
Zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech
-
V oblasti základních registrů a jejich využívání
-
Zavádí základní registry
-
Registr obyvatel (ROB) pro referenční údaje o fyzických osobách
-
Registr osob (ROS) pro referenční údaje o právnických osobách a subjektech
-
Registr územní identifikace adres a nemovitostí (RUIAN) pro referenční údaje o územních prvcích a adresách v ČR
-
Registr práv a povinností (RPP) pro referenční údaje o agendách veřejné správy, výkonu působnosti orgánů veřejné moci, informačních systémech veřejné správy, údajích a úkonech v agendách a o rozhodnutích týkajících se subjektů
-
-
Stanovuje u jednotlivých základních registrů jejich správce, provozovatele, editory
-
Stanovuje působnost a povinnosti Digitální a informační agentuře v souvislosti se základními registry
-
Zakotvuje jako součást povinně využívaného referenčního rozhraní
-
Informační systém základních registrů (ISZR) pro poskytování a využívání služeb základních registrů
-
Informační systém sdílené služby (EGSB) pro poskytování a využívání služeb ostatních agendových informačních systémů v propojeném datovém fondu
-
-
Stanovuje editorům jejich povinnosti týkající se zápisu a změny referenčních i nereferenčních údajů v jednotlivých registrech
-
Správcům základních registrů se udává povinnost označování nesprávných údajů a vznášet reklamace a řešit jejich vyřízení s editorem a kontrolovat v případě nesouladu pro vznesení reklamace údajů
-
Stanovuje orgánům veřejné moci povinnosti v souvislosti s referenčními údaji, a to zejména
-
Využívat jako autoritativní zdroj údajů k úřadování referenční údaje ze základních registrů
-
Využívat služby ISZR k napojení jejich agendových informačních systémů na ISZR
-
Reklamovat zpochybněné či nesprávné údaje vůči editorovi údajů v registru
-
Při výměně údajů mezi jednotlivými AIS vždy využít překladu AIFO identifikátorů
-
Ve svých AIS využívat vlastní identifikátory, které ale nesmí využívat k propojování
-
-
U specifik údajů o fyzických osobách z Registru obyvatel dále
- Využívat agendové identifikátory fyzických osob (AIFO) podle agend, v nichž působí a vnichž využijí referenční údaje
- využívat oprávnění k zastupování osoby zapsané v IS Oprávnění
- pro přihlášení v činnostní roli do cizích AIS využívat povinně JIP/KAAS a nově CAIS jako systémy autentifikaci uživatelů OVM
-
Řeší záležitosti ohledně výpisů údajů z registrů a výpisů údajů o využívání, na něž mají subjekty právo a stanovuje kanály pro tyto výpisy
-
-
V oblasti sdílení údajů v propojeném datovém fondu
-
Koncepty využívané pro referenční údaje v základních registrech se aplikují na veškeré agendové údaje sdílené agendovými informačními systémy (Propojený datový fond)
-
Obecně se definují kategorie údajů
-
Referenční údaje
-
Agendové údaje
-
Údaje o využívání údajů
-
Provozní údaje
-
-
Nesdílí se údaje jež jsou referenčním údaji, tedy
-
Referenční údaje se využívají ze základních registrů prostřednictvím ISZR
-
Všechny ostatní agendové údaje se využívají z agendových informačních systémů prostřednictvím EGSB
-
Stanovuje povinnosti ohlašovatelům agend ohlašovat také údaje včetně jejich kontextů pro poskytování a využívání v rámci PPDF
-
Stanovuje povinnosti správcům agendových informačních systémů
-
Poskytovat údaje jiným agendám
-
Využívat údaje jiných agend
-
Prostřednictvím EGSB zajistit služby pro Notifikace, aktualizace, reklamace a opravy údajů
-
Zajistit logování poskytování a využívání údajů a to i prostřednictvím logování využívání údajů přes SZR
-
-
-
-
U Registru obyvatel
-
Definuje, že primárními editory jsou Evidence obyvatel a Cizinecký informační systém
-
Zakotvuje mechanismy zápisu subjektů a aktualizace jejich údajů
-
Jako referenční údaje stanoví také kontaktní údaje osoby (e-mailovou adresu a číslo mobilního telefonu) a identifikátor a stav datové schránky
-
Řeší problematiky využívání údajů jako osobních údajů a jejich ochranu a zapojuje Úřad pro ochranu osobních údajů
-
-
U Registru osob
-
Zakotvuje principy zápisu subjektů a aktualizace údajů o nich
-
Stanovuje, kdo je prostřednictvím systémů editorem údajů pro jaké osoby
-
Jako referenční údaje o osobě stanoví také identifikátor a stav datové schránky
-
Řeší využívání údajů z registru a jejich publikaci
-
Stanovuje povinnost publikovat registr v souladu se zákonem jako otevřená data
-
-
U Registru územní identifikace adres a nemovitostí
-
Stanovuje editory údajů a jejich povinnosti realizované prostřednictvím ISUI
-
Stanovuje podrobnosti týkající se vztahu s Katastrem nemovitostí a katastrálními systémy
-
Řeší publikaci údajů z RUIAN
-
-
U Registru práv a povinností
-
Stanovuje, co je to Agenda veřejné správy a její povinnosti, způsoby ohlašování a využívání údajů o agendách
-
Stanovuje referenční údaje pro agendu, jako třeba
-
Základní údaje o agendě
-
Právní předpisy agendy a činností v agendě a jejich ustanovení
-
Činnosti a činnostní role
-
Ohlašovatele
-
Působnost v agendě, včetně všech orgánů veřejné moci a jejich působností dle jednotlivých činností
-
Oprávnění k údajům v agendě pro orgány veřejné moci a soukromoprávní uživatele údajů
-
Agendové informační systémy pro podporu výkonu agendy
-
Údaje vedené v agendě
-
Údaje využívané ze základních registrů a z jiných agend
-
Údaje poskytované jiným agendám
-
Služby veřejné správy k agendě
-
Digitální služby poskytované v rámci agendy
-
Digitální úkony činěné v rámci agendy
-
-
-
Definuje obecné role k výkonu agend, a to
-
Ohlašovatele agendy, jež je za agendu zodpovědný a zodpovídá za správnost referenčních údajů o ní
-
Orgán veřejné moci působící v agendě, jež vykonává definované činnosti v rámci agendy a využívá k tomu příslušné informační systémy
-
Soukromoprávního uživatele údajů, jež není orgánem veřejné moci, ale má zákonem stanovený přístup k údajům ze základních registrů
-
Poskytovatele údajů a uživatele údajů jako publikující a čtenářský subjekt při výměně údajů vedených v agendách prostřednictvím vazeb informačních systémů
-
-
Definuje Katalog služeb a stanoví povinnosti zápisů a aktualizací pro
-
Služby veřejné správy
-
Digitální služby
-
Digitální úkony
-
-
Zakotvuje Zápis rozhodnutí a Zápis skutečnosti týkající se fyzické či právnické osoby a řeší podrobnosti o zápisu a aktualizaci údajů a jejich využití v souladu s PDS
-
Zavádí Rejstřík ISVS a stanovuje jeho strukturu a vyhláškou rozsah povinně spravovaných a ohlašovaných údajů o každém ISVS
-
Dále stanovuje následující klíčové informační systémy a související povinnosti pro OVM
- Informační systém o oprávněních k zastupování
- Autentizační informační systém
-
Zákon č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby
-
Definuje obecná práva subjektům
-
Právo na digitální službu
-
Právo činit digitální úkon
-
Právo na osvědčení digitálního úkonu
-
Právo na nahrazení úředně ověřeného podpisu nebo uznávaného elektronického podpisu
-
Právo na využívání údajů
-
Právo na zápis práva, povinnosti nebo právní skutečnosti
-
Právo na prokázání právní skutečnosti
-
Právo na využití digitálního stejnopisu průkazu
-
Právo na zápis kontaktního údaje
-
Právo na informace v souvislosti s poskytováním digitálních služeb
-
Právo na elektronickou identifikaci a autentizaci
-
Právo na technologickou neutralitu
-
-
Zakotvuje Digitální a informační agenturu, která zejména
-
plní koordinační úlohu v oblasti digitálních služeb a digitálních úkonů
-
plní koordinační úlohu pro informační technologie
-
plní koordinační úlohu v oblasti evidence a sdílení dat
-
zajišťuje systém podpory centrálních způsobů komunikace veřejné správy
-
zajišťuje odborný rozvoj, školení, sdílení znalostí, osvětu a vzdělávání v oblasti své působnosti
-
provozuje kompetenční centra
-
-
Další změny EG zákonů
-
Upravuje realizaci digitálního prokazování stejnopisem průkazu, provoz a využívání souvisejících elektronických a mobilních aplikací a udává k tomu příslušné povinnosti
-
Upravuje zákony tak, aby se mohla realizovat práva PDS
-
Zavádí některé související mechanismy, jako sdílení agendových údajů či zápis rozhodnutí do RPP
-
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
-
V oblasti datových schránek a komunikace přes ně
-
Definuje, co jsou to datové schránky a datové zprávy, jak fungují a k čemu se využívají
-
Definuje tři základní typy datových schránek
-
Soukromoprávní datová schránka (datová schránka fyzické osoby nebo právnické osoby)
-
Datová schránka orgánu veřejné moci
-
Další datová schránka orgánu veřejné moci (zvláštní schránka pro organizační jednotku či zvláštní činnost)
-
-
Zavádí Informační systém datových schránek, jehož správcem je DIA
-
Definuje způsoby přístupu do datové schránky
-
Prostřednictvím webového rozhraní ISDS
-
Prostřednictvím systému (třeba elektronického systému spisové služby)
-
-
Definuje dvě role pro přístup do datové schránky a jejich závaznost
-
Přístup jménem konkrétní fyzické osoby (uživatelské přístupové údaje)
-
Přístup jménem systému a celé organizace (certifikát pro systém)
-
-
Řeší problematiku zřizování a zpřístupňování a znepřístupňování a rušení datových schránek na žádost
-
Řeší problematiku přístupových údajů a prostředků pro přístup ke službám ISDS
-
Stanovuje mechanismy komunikace datovou schránkou
-
Mezi dvěma orgány veřejné moci vždy jako povinný
-
Od orgánu veřejné moci k soukromoprávnímu subjektu vždy jako povinné doručování
-
Od soukromoprávního subjektu k orgánu veřejné moci jako dobrovolné podání a úkon, ale s nezpochybnitelnou důvěryhodností
-
Mezi soukromoprávními subjekty jako garantované, ale nepovinné a právně nezávazné a za úplatu
-
-
Stanovuje kdy a komu se zřizuje datová schránka ze zákona
-
Fyzickým osobám po využití EID (od roku 2023)
-
Podnikajícím fyzickým osobám (od roku 2023)
-
Právnickým osobám
-
Orgánům veřejné moci (bez možnosti zrušení)
-
-
Stanovuje podrobnosti pro komunikaci u soukromoprávních datových schránek
-
Placené poštovní datové zprávy
-
Zavádí poštovní datové zprávy jako formu doručování i ve soukromoprávních případech
-
-
-
V oblasti autorizované konverze dokumentů
-
Zavádí autorizovanou konverzi jako formu garantovaného převodu mezi analogovým a digitálním dokumentem, a to se zaručením účinků originálu
-
Stanoví dvě formy autorizované konverze
-
Autorizovaná konverze z moci úřední (vykonávají orgány veřejné moci pro potřeby své činnosti, realizuje se zdarma)
-
Autorizovaná konverze na žádost (na žádost na kontaktním místě se provádí za úplatu)
-
-
Určuje podrobnosti konverze a související náležitosti
-
Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě
-
V oblasti archivnictví
-
Upravuje celou oblast archivnictví
-
Definuje soustavu archivů a jejich povinnosti
-
Definuje základní pojmy pro archivnictví a spisovou službu
-
Určuje podrobnosti spravování a péče o archiválie
-
Určuje podmínky a podrobnosti badatelské činnosti a nahlížení a zpřístupnění archiválií
-
Zakotvuje digitální archiv a stanovuje související povinnosti, včetně správy digitálních archiválií a jejich zpřístupnění
-
-
V oblasti spisové služby
-
Definuje, co je to spisová služba a definuje základní její procesy
-
Stanovuje povinnost vykonávat spisovou službu pro tzv veřejnoprávní původce, a to
-
Spisovou službu v listinné podobě (pro některé, kteří si mohou vybrat) (ruší se od roku 2023)
-
Spisovou službu v elektronické podobě, a to vždy s využitím elektronického systému spisové služby
-
-
Stanovuje povinnost souladu elektronických systémů spisové služby s technickými požadavky Národního standardu
-
Stanovuje původcům povinnost využívat výhradně ESSL jež je v souladu a atestovaný
-
Zavádí povinnou atestaci ESSL systémů a stanovuje její podrobnosti
-
Zakazuje dodavatelům nabízet a dodávat ESSL jež nejsou v souladu a systémy jež nejsou ESSL a zavádí sankce pro původce i dodavatele
-
Řeší problematiku schvalování dokumentů s využitím jiných technických prostředků jako ekvivalentu podpisů pro interní účely
- Stanovuje povinnosti původcům pro správu dokumentů, komunikaci s archivem a skartace
- jednoznačně určuje povinnosti týkající se dokumentů nejen na dokumenty evidované v ESSL, ale v jakémkoliv informačním systému
- udává povinnost přístupnosti textových digitálních dokumentů vyhotovovaných původcem a povinnost zahrnout datovou větu ve standardu vyhlášeném DIA
-
Původcům stanovuje povinnost vydávat a dodržovat Spisový řád a Spisový plán jako procesní dokumenty pro spisovou službu
-
Archivům zakládá povinnost metodické činnosti a pomoci v rámci předarchivní péče
- Řeší problematiku jiné konverze jako konverze zaručující shodu, a to zejména pro účely evidence digitálních dokumentů
-
Zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
-
V oblasti služeb vytvářejících důvěru
-
Zákon obecně transponuje nařízení EU 910/2014 EIDAS
-
Stanovuje podmínky pro některé služby
-
-
V oblasti důvěryhodnosti
-
Definuje povinnost veřejnoprávním subjektům opatřovat digitální dokumenty kvalifikovanými validačními prvky
-
Definuje možnost soukromoprávním subjektům pro podpis opatřovat dokumenty zaručenými validačními prvky
-
Zákon č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci
-
V oblasti elektronické identifikace
-
Upravuje celou právní oblast pro fungování a využívání elektronické identifikace
-
Částečně transponuje nařízení EU 910/2014 EIDAS v oblasti elektronické identity a identifikace
-
Stanovuje, že jediným kvalifikovaným systémem elektronické identifikace v ČR je státní NIA a Národní bod
-
Stanovuje podmínky pro využívání zaručené elektronické identifikace osob prostřednictvím služeb Národního bodu
-
Definuje státní EID prostředky jako prostředky nejvyšší úrovně záruky a další jako prostředky značné úrovně záruky
-
Definuje podmínky, u kterých se mohou připojit další poskytovatelé identifikačních prostředků pro využívání EID prostřednictvím Národního bodu
-
Zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti
-
V oblasti kybernetické bezpečnosti
-
Upravuje celou oblast kybernetické bezpečnosti
-
Stanovuje povinnosti a oprávnění pro Národní úřad kybernetické a informační bezpečnosti
-
Zakotvuje některé prvky infrastruktury a některé systémy a služby jako prvky kritické infrastruktury se zvláštní ochranou podle krizového zákona
-
Stanovuje povinnost sledování a oznamování incidentů
-
Řeší celou oblast správy bezpečnostních rizik, včetně správy aktiv a bezpečnostní dokumentace
-
-
V oblasti kybernetické bezpečnosti ISVS
-
Stanovuje správcům ISVS povinnosti týkající se kybernetické bezpečnosti
-
Stanovuje kategorie pro významné systémy a kritické systémy a podmínky jejich kybernetické bezpečnosti
-
Stanovuje bezpečnostní kategorie systémů a bezpečnostní kategorie pro cloud
-
Upravuje oblast správy vztahů s významnými dodavateli
-
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
-
V oblasti přístupu k informacím
-
Definuje celý právní rámec pro přístup k informacím
-
Stanovuje povinnosti poskytovat informace pro povinné subjekty včetně některých soukromoprávních subjektů a rozsah jejich povinnosti poskytovat informace nad rámec publikovaných dat
-
Stanovuje mechanismus žádostí o poskytnutí informací a podrobnosti pro jejich vyřizování
-
Stanovuje opravné mechanismy pro vynucení informací
-
-
Definuje jednotlivé povinné subjekty, který obecně jsou
-
úřady a orgány veřejné moci a jimi zřízené organizace
-
nově definované Veřejné podniky (§2a a §2b)
-
Zakotvuje princip výhradní dohody určené k výhradnímu poskytování pro účely digitalizace kulturního fondu s možností dohody na 8+5 let a zákaz poskytovat informace jinému subjektu po dobu trvání výhradní dohody.
-
-
V oblasti zveřejňování a publikování informací
-
Stanovuje okruh povinně zveřejňovaných informací u každého povinného subjektu
-
Stanovuje povinnost poskytovat na žádost příjmy funkcionářů
-
Definuje kanály a obsah pro povinně zveřejňované informace
-
Stanovuje povinnost zpracovávat a zveřejňovat výroční zprávy o poskytování informací.
-
Definuje Centrální registr výročních zpráv jako datovou formu výročních zpráv a záznam údajů z výročních zpráv do tohoto registru.
-
Definuje Národní katalog otevřených dat jako zdroj informací o publikovaných datových sadách. Samotný NKOD je také publikován jako otevřená data.
-
Řeší celou oblast publikování otevřených dat a stanovuje pro ni podrobnosti a povinnosti
-
Stanovuje povinnost povinným subjektům údaje o publikovaných otevřených datech zapisovat do NKOD.
-
Stanovuje povinnost publikovat jako otevřená data veškerá rejstříková a registrová data jež jsou veřejně přístupná
-
Definuje Národní katalog otevřených dat a jednotlivé katalogy otevřených dat a mechanismy jejich fungování
-
Zavádí povinnost publikovat metadata o datových sadách a kanály pro tuto publikaci
-
Speciálně zavádí povinnost publikovat formou otevřených dat úřední desku a její metadata
-
Zákon č. 222/2016 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv
-
V oblasti legislativy
-
Zákon zejména zakotvuje tvorbu, realizaci, vyhlašování a doplňování právních předpisů a legislativy
-
Mimo jiné udává strukturu návrhů právních předpisů a jejich náležitosti
-
-
V oblasti přístupu k legislativě
-
Zavádí informační systém Elektronické sbírky a Elektronické legislativy
-
Definuje povinnosti zúčastněných aktérů při využívání informačních systémů eSbírka a eLegislativa
-
Copyright © 2022-2023 EGdílna